Vůně 20.století

22. října 2010 v 10:58 | Annette Krubner |  MY ARTICLES
V 19.století byly velmi ceněné květinové vůně, ale v pozdější době začali ustupovat. Stále jsou cítit jasmínové a fialkové vůně, ale na přelomu století se vůně květinové střídají s komplexnějšími vůněmi. V letech 1900-1910 uvádí firma Coty vůni La Rose Jacqueminot a později karafiátovou vůni L´Origon. V roce 1912 si Guerlain vysnil smyslnou vůni L´Heure Bleue a roku 1919 také Mitsouko.

Ve 20.letech vládnou kostýmky, zkrácené vlasy, kouření, charleston a diktátorkou této doby je
Coco Chanel. K tomu všemu se dobře hodí, takzvaný květinově aldehydický parfém - Chanel No.5. K tomu přišli vůně od Jeanne Lanvin s Patou, Molyneux, Schiaparelli a Weil a Worth. V roce 1929 byla hospodářská krize, ale průmysl s parfémy tuhle krizi příliš nepocítil. Hned po roce přichází už podivuhodně květinová vůně Joy značky Patou, v té době nejdražší parfém na světě.


 Ve 30.letech se stávají hitem jednoznačně intenzivní orientální vůně, například Tabu od Dana, Shocking od Schiaparelli, Jicky od Guerlain, Narcisse nour od Caron a Shalimer také od Guerlain.

Roku 1944 se objevuje Femme značky Rochas a hned následující rok 1945 byl nejoblíběnější parfém Vent Vert od Balmain, Ma Griffe od Carven a rafinovaně intimní chyprový parfém Miss Dior od světoznámého módního návrháře Christiana Diora. A na to hned v roce 1946 přichází na trh první parfém módního ateliéru Niny Ricci, Cour-Joie a v roce 1953 přichází na trh značka Estée Lauder se svou první vůní Youth Dew.

Na konci 50. let se na trhu objevuje první parfém značky Givenchy.

Zvonová sukně, kalhoty do zvonu, tupírované vlasy. Yves Saint Laurent se roku 1964 představuje s Y.                                                                                                                         
                                
V 70.letech Na Západě soupeří parfémy a kosmetické firmy v tvrdé tržní soutěži. 70.léta přinášejí voňavkářské firmy na trh čím dál častěji parfémy v baletní pro muže i ženu.

Móda první poloviny 80.let byla ztělesněním honu za úspěchem - každý chtěl být úspěšný nebo tak alespoň vypadat. Z toho se zrodila móda lesklých a hlubokých parfémů vyzařujících sílu a temnou přísnou citlivost, jako byl Obession značky Calvin Klein. V druhé polovině 80.let prorazil do Evropy zámořský styl, neboli americký. Z toho se zrodil parfém Eternity firmy Calvin Klein a na počátku 90.let Dune od Diora. V ruce 1989 se stal trendem silný elegantní parfém Red Door z ateliéru Elizabeth Arden.

V 90.letech se zrodil skelně průzračně vonný Pleasures značky Estée Lauder a nádherný výtvor představující opuštěnou moudrost Dálného východu, L´eau d´Issey značky Issey Miyake. Dále se objevovaly parfémy zaměřené na ženské tělo Haute Parfumerie od firmy Jean-Paul Gaultier, případně Angel od Thierry Mugler. Parfém Sun Moon značky Karl Lagerfeld z roku 1994 byl určen výlučně pro pocit pohodlí a bezpečí.

Populární dámské parfémy 1990-1999

Trésor - od Lancome, Escape značky Calvin Klein, Dune značky Christian Dior, Amarige značky Givenchy, Lalique značky Lalique, Vanilla  Fields značky Coty, Pleasures model Estée Lauder, Angel od firmy Thierry Mugler, Allure značky Chanel, 5th Avenue od Elizabeth Arden, Contradiction od firmy Calvin Klein, Happy od Clinique, Davidoff Coll Water Women od značky Zino Davidoff, Woman parfém Dolce&Gabbana nebo April Fields od Coty.

Navštivte stránku www.parfums.cz a vybírejte si parfém nebo kosmetiku dle vašeho zájmu.

nekopírovat! text napsán mými slovy!
 


Komentáře

1 "Lady Puffy" | Web | 22. října 2010 v 11:10 | Reagovat

WOW!!! Úžasný blog

2 Wiwi Wrabel | Web | 2. prosince 2010 v 17:44 | Reagovat

Chanel je asi ta nejůžasnější vůně. Jinak moc pěkný blog :)

Nový komentář

Vezměte na vědomí, že diskuse je moderována. Než se nový komentář začne zobrazovat, musí jej nejdříve schválit autor blogu.

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama